Obec Vrbovec

Na kole kolem Vrbovce

ANEB PŘES VINOHRADY ZA VÍNEM A DO SKLEPNÍCH ULIČEK

Vrbovec – Znojmo – Kravák – Šatov – Chvalovice – Vrbovec

Tato 28 km dlouhá trasa vedená jen částečně po zpevněných komunikacích Vás přivede k jedněm z nejkrásnějších pohledů na královské město Znojmo a zároveň na Kraví Horu, jednu z nejcennějších viničních tratí nejen Znojemska, ale také celé Moravy. Navíc protíná Havranické vřesoviště, cennou lokalitu NP Podyjí. Postupně díky ní projedete tři sklepní uličky, ve Vrbovci, Šatově a Chvalovicích. Cestou je řada možností k občerstvení i k ochutnávkám vína. Z Vrbovce se vydejte po žluté turistické značce na naučnou stezku Hroznové kozy, u kládového lisu pokračujte po zelené, po polní cestě směr Znojmo. V Novém Šaldorfu na křižovatce u autosalonu jeďte směrem na Sedlešovice a před mostem se vydejte po pravém břehu Dyje proti proudu řeky až k mostu pod znojemskou přehradou. Zde pokračujte po červené značce směrem na Hnanice přes Kraví Horu, nenechejte si ujít krátkou odbočku na Špalkovu vyhlídku, odkud je úžasný výhled na tuto jedinečnou viniční trať. V Konicích chvilku pojedete po silnici do Popic, kde hned za rodným domem Charlese Sealsfielda opět najedete na polní cestu, stále po červené značce, rovnou na Havranické vřesoviště. Nad obcí Havraníky můžete v sezóně využít stánku mezi vinicemi k ochutnávce vína. Ve vesnici se dáte dolů doleva a na křižovatce s hlavní cestou nejprve vpravo a poté vlevo směrem na Šatov, nyní vás vede cyklotrasa EV13. Ta na kraji obce Šatov odbočuje doleva mezi domy, rovnou do sklepní ulice. Opusťte tuto značenou trasu na šatovské návsi a naproti kulturnímu domu odbočte přes mostek vlevo. Držte se zelené turistické značky, stále podél potoka, postupně vás silnice a poté polní cesta přivedou až do chvalovické sklepní ulice. Poslední úsek je již po asfaltovém povrchu a přes Dyjákovičky dorazíte až zpět do Vrbovce.

mapa

Vrbovec – Hadres – Seefeld – Jaroslavice – Vrbovec

Za nejdelší sklepní uličkou Střední Evropy a také jednou z nejkrásnějších celého Dolního Rakouska se vydejte do vesnice Hadres. Trasa dlouhá 37 km, klikatící se rakouskými vinicemi, s krásnými výhledy na široké údolí Pulkautal na rakouské straně a táhnoucí se mezi poli s jakoby zapomenutými vesnicemi, kde takzvaně lišky dávají dobrou noc, na straně české.Z Vrbovce vyrazte směrem na Dyjákovičky, po silnici, po cyklotrase 5007. Neodbočujte na rozcestí „U Ivana“, ještě chvilku jeďte směrem na Jelení farmu, ale na prví křižovatce odbočte do kopce vpravo, k rakouské hranici. Zde se značení změní na trasu Tal am Rad. Držte se jej, dovede vás až k hadreským sklepům. Stojí za to si tuto jedinečnou lokalitu užít, proto ji projeďte až dolů do vesnice a poté se vracejte stejnou cestou mezi sklepy zpět nahoru na kopec ke křižovatce s cyklotrasou 8.Grenzlandradweg. Jeďte vpravo po této trase, směrem k Hubertuskapelle. Vyhlídka zde určitě stojí za krátkou zastávku. Pak pokračujte k vesnici Seefeld, dále po silnici přes státní hranici zpět na českou stranu do Jaroslavic. Pokud nebudete chtít zajet až na náměstí tohoto malinkého městečka, abyste se občerstvili v některé místní restauraci, tak ještě nad obcí, hned za křižovatkou s cyklotrasou 5007 zpomalte, protože na další možné odbočce je potřeba dát se doleva a štěrkovou cestou podél větrolamu přijet až do Hnízda a odtud po silnici do Vrbovce.

Vrbovec –  Jelení farma – Lampelberg – Jaroslavice – Slup – Hnízdo – Vrbovec

K vinnému hrádku, okolo rybníka a vodního mlýna, tak by se dala popsat trasa 36 km dlouhá, vedená většinou po zpevněných cestách, ale aut cestou moc nepotkáte. Bez delších zastávek ji projedete rychle, ale pokud využijete všech možností k zastavení a návštěvě, může to být celodenní výlet. Z Vrbovce se vydejte směrem k obci Dyjákovičky. Na první křižovatce jeďte rovně, na další také rovně podle směrovek „Jelení farma“ a také po zelené turistické značce. Po prvních 7 km si můžete udělat malou zastávku, pozorovat jeleny v oboře, využít sezónní nabídky občerstvení a poté pokračovat stále po zelené k hrádku Lampelberg. Vystoupejte na kopec a mezi vinohrady po horizontu dorazíte k odbočce k samotnému hrádku. Zastávku si nenechejte ujít, mimo krásného výhledu Vás zde v sezóně čeká ochutnávka vín. Odtud pokračujte opět po zelené turistické značce ve směru na Jaroslavice, částečně po nezpevněné pěšině až do městečka. Projedete náměstí a vydáte se okolo rybníka do Oleksoviček a Slupu, přímo k vodnímu mlýnu, pozoruhodné renesanční stavbě velko mlýna se čtyřmi funkčními vodními koly a mlýnským náhonem. V sezóně se zde můžete zdržet na komentované prohlídce. Ze Slupi pokračujte po silnici do Strachotic. I zde si můžete udělat malou zastávku, tentokrát ve vinařství Barabáš, které se nachází na samém konci obce. Na horizontu odbočte před křížkem vlevo na polní cestu, po pár metrech na Vás již vykoukne budova vinařství. Pokud se již nehodláte zastavovat ve vinařství odbočte vlevo již na křižovatce ve středu obce poblíž kostela na cyklotrasu 48. Greenway, dovede Vás do Hnízda. Po průjezdu obcí na první křižovatce odbočte vpravo do Vrbovce.

mapa

Vrbovec – Šatov – Hnanice – Čížov – Hardegg – Šatov – Vrbovec

O co náročnější je tato 63 km dlouhá trasa, o to je krásnější. Zavede Vás k vyhlášené vinici Šobes, do NP Podyjí, rakouského městečka Hardegg, co je jako vystřižené z pohádky, i k vyhlídce Heiliger Stein a řadě dalších zajímavostí. Ani se nedá stihnout v jeden den zastavit se všude, takže se budete muset rozhodnout, co si necháte na příště. Vrbovec opusťte směrem na Dyjákovičky a pokračujete po značené cyklotrase 48. Greenway do Chvalovic, Šatova, Hnanic. Zde však neodbočujte do vsi, ale u hotelu Happy Star pokračujte rovně k vinařství Vinice Hnanice. Odtud Vás povede červená cyklotrasa prudce dolů k řece Dyji, přes visutou lávku opět nahoru k vinici Šobes a k degustačnímu stánku. Nedegustujte však dlouho, ještě máte kus cesty před sebou a také nejedno stoupání. Ze Šobesu pokračujte do  Lukova a Čížova, stále po červené trase. V Čížově odbočte vlevo nyní po zelené cyklotrase  na Hardegg, zastavit se můžete u památníku železné opony nebo v návštěvnickém středisku NP Podyjí. Než sjedete dolů do Hardeggu, zastavte se chvíli také u vyhlídky na toto malebné městečko. Pak už z kopce dolů rovnou do Hardeggu, abyste ho mohli projet a vystoupat opět nahoru, okolo hradu a směřovat do Merkersdorfu, Niederfladnitzu a Mitterretzbachu. Pokud budete mít čas, odbočte také k vyhlídce Heiliger Stein. Dále již pokračujte zpět na naše území, cyklotrasa Vás dovede k obci Šatov. Přijíždět budete okolo pěchotního srubu Zahrada, který je možné navštívit spolu s průvodcem. Ze Šatova už se budete do Vrbovce vracet po stejné cestě, po které jste na začátku trasy již jeli.

Kalendář

29 30
1 2 3 4 5

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.